Dominika Szcząchor
|
Stanowisko:Skarbnik Gminy Telefon:84 6875002 wew. 46 Email: Obowiązki:
- Opracowanie projektu budżetu gminy i zapewnienie jego prawidłowego wykonania.
- Opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej.
- Dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Wójta o jego realizacji oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie gminy.
- Zapewnienie prawidłowego prowadzenia księgowości i ewidencji majątku gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami.
- Kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej.
- Sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych z realizacji budżetu gminy.
- Udzielanie bądź odmowa kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań finansowych.
- Sprawowanie wewnętrznej kontroli finansowej nad organizacją obiegu dokumentów finansowych.
- Czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
- Prowadzenie w ramach wspólnej obsługi jednostek organizacyjnych Gminy Aleksandrów:
- w całości zadań z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości,
- pełnej obsługi finansowo – księgowej,
- pełnej obsługi płacowej,
- archiwizowanie dokumentów księgowych i płacowych,
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych, pracowników szkół i biblioteki oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
- Nadzór nad właściwym wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu Gminy.
- Nadzór nad prowadzeniem obsługi kasowej oraz gospodarką drukami ścisłego zarachowania.
- Prowadzenie ewidencji majątku Gminy.
- Prowadzenie nadzoru w zakresie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych i rozliczanie wyników inwentaryzacji.
- Wykonywanie – określonych przepisami prawa – obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Dokonywanie wstępnej kontroli w zakresie zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Przeprowadzanie kontroli finansowej w zakresie gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych oraz gospodarowania mieniem.
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem budynków i mienia Gminy.
- Opracowanie wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem finansującym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
- Przyznawanie i wypłata świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
|
0 |
|
2 |
Maria Swacha
|
Stanowisko:Inspektor ds. księgowości Telefon:846875002 w.46 Email: Obowiązki:
- Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Urzędu Gminy, Szkoły Podstawowej oraz Gminnej Biblioteki Publicznej.
- Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
- Prowadzenie ewidencji w księdze druków ścisłego zarachowania dowodów kasowych.
- Wydawanie i rozliczanie kart drogowych kierowcom.
- Prowadzenie rejestru i wydawanie kart drogowych pojazdów pożarniczych.
- Rozliczanie opłat za wynajem lokali użytkowych, mieszkalnych oraz pomieszczeń w budynku socjalno – gospodarczym.
- Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
|
0 |
|
3 |
Aleksandra Osuch
|
Stanowisko:Inspektor ds. księgowości Telefon:846875002 Email: Obowiązki:
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników jednostek organizacyjnych oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń.
- Wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom.
- Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych.
- Naliczanie ekwiwalentu pieniężnego dla członków ochotniczych straży pożarnych.
- Ustalanie i wypłacanie prowizji za inkaso sołtysom.
- Naliczanie diet dla radnych i sołtysów oraz wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
|
0 |
|
5 |
Agnieszka Rawiak- Borowiec
|
Stanowisko:Samodzielny referent ds. księgowości Telefon:846875002 Email: Obowiązki:
- Prowadzenie ewidencji księgowej, syntetycznej i analitycznej, zapewniającej rejestrację operacji gospodarczych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Obsługa programu PŁATNIK w zakresie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób pobierających świadczenia.
- Dokonywanie przelewów z rachunku bankowego jednostek organizacyjnych na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych.
- Dokonywanie rozliczenia pomiędzy wpłaconym świadczeniem, a wyegzekwowanym przez komornika świadczeniem alimentacyjnym.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych GOPS.
- Opracowywanie planów dochodów i wydatków GOPS.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz bankiem finansującym GOPS.
- Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
|
0 |
|
6 |
Aneta Pyzio
|
Stanowisko:Inspektor ds. księgowości Email: Obowiązki:
- W zakresie obsługi i rozliczeń podatku VAT:
-
- sporządzanie – wystawienie faktur VAT dotyczących sprzedaży usług i towarów jednostki,
- prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży Urzędu dla celów rozliczenia podatku VAT,
- prowadzenie rejestrów zbiorczych VAT na podstawie rejestrów cząstkowych jednostek organizacyjnych,
- sporządzanie pliku JPK_V7M część deklaracyjna i część ewidencyjna dla Urzędu,
- sporządzanie pliku JPK_V7M część deklaracyjna i część ewidencyjna zbiorczej JPK_V7M na podstawie JPK_V7M cząstkowych jednostek organizacyjnych oraz korekt deklaracji,
- weryfikacja dokumentów dotyczących zakupów w Urzędzie pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego,
- ustalanie prewspółczynnika VAT dla Urzędu,
- rozliczanie podatku VAT przy wykorzystaniu prewspółczynnika oraz zastosowaniu struktury sprzedaży,
- odliczanie podatku naliczonego wg rocznej struktury sprzedaży,
- przygotowywanie danych do przelewu podatku należnego VAT do Urzędu Skarbowego,
- kontrola prawidłowości danych dotyczących podatku VAT, przekazywanych do Ministerstwa Finansów za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego.
- W zakresie naliczania i wypłaty wynagrodzeń podczas nieobecności pracownika księgowości:
-
- naliczanie i wypłata wynagrodzeń oraz innych należności związanych ze stosunkiem pracy pracowników jednostek organizacyjnych oraz wykonywanie obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z ubezpieczenia społecznego,
- prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń,
- wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom,
- dokonywanie przelewów z rachunku bankowego na podstawie zatwierdzonych dokumentów źródłowych,
- naliczanie diet dla radnych i sołtysów oraz wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Przyznawanie świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
- Prace pomocnicze w zakresie spraw związanych z księgowością zlecone przez Skarbnika Gminy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy.
|
0 |
|
7 |